Krups Dolce Gusto Melody 1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Dolce Gusto Melody 1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marion_59 04-12-2010
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Ik heb vanmiddag een "Piccolo" gekocht.
In de winkel een demonstratie gehad.
De smaak en temperatuur was uitstekend van de uitgeprobeerde espresso en de latte macchiato.

Thuis gekomen direct de machine uitgepakt en aangesloten.
Eerst door laten lopen met koud, daarna met warm water volgens de bijgevoegde quick start guide.
Het viel meteen op dat er alleen druppeltjes water uitkwamen en het kopje pas vol was na 4 minuten.
De machine is dus al defect voordat hij gebruikt is door mij.
Ook in het water wat er uit komt drijven kleine zwarte korreltjes.
Ik heb met een vergrootglas en zaklamp het buisje gecontroleerd waar het water uit moet komen en zie dat rondom een bruine koffierand aanwezig is en er ook witte aanslag zit.

Dus mijn nieuwe machine is eigenlijk een gerepareerd exemplaar die nog steeds niet goed werkt.

Morgen maar eens terug naar de winkel...

Slecht begin.

ron maas 03-12-2010
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

ben een echte koffiedrinker, heb ook al veel aparaten geprobeerd, maar deze vind ik toch echt wel de lekkerste en heel makkelijk in gebruik.

mickelsson 08-09-2010
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Sinds 2 weken nu ook dit apparaat. De kwaliteit van de koffie is meer dan prima maar dat geldt niet voor het apparaat. Na 2 weken gebruik werkt het niet meer. Wat een waardeloze Q&A houdt Krups erop na. Gelet op onderstaande verhalen zie ik de bui al hangen dat ik het apparaat een paar weken kwijt ga zijn. Dat kan toch niet waar zijn voor een nieuw apparaat.
Het is jammer dat ik een koffie voorraad heb ingeslagen maar ik stap het liefst over naar een beter merk.

moniekie 12-08-2010
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Prima apparaat, mooie vormgeving. Omdat het 3 kilo weegt zou je zeggen dat het stabiel staat, maar de kopjes trillen toch enigszins. Ook spettert het behoorlijk als de koffie in het kopje loopt.
Zware kopjes kopen dus!!
Wij hebben er zelf een rubber matje voor geknipt en op het roosterje gelegd. De koffie is heerlijk en daar gaat het uiteindelijk om.

willy-50 20-05-2009
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

wij hebben de dolce gusto nu vanaf november 2008 een en al ellende wij hebben nogal problemen met de druk van het machine en dan kan je het weer weg gooien dit kost gewoon veel geld wij hebben hem nu terug gestuurd en eens kijken wat ze eraan gaan doen via email werkt het niet krijg je antwoord dat je kan bellen met hun nummer daar krijg je dan te horen dat je hem op moet sturen met de klacht en een copie van de aankoopbon nou dir hadden ze ook in de email kunnen zetten want wat ik eigenlijk vroeg daar kreeg ik geen antwoord op hoop alleen dat wij hem weer snel terug hebben want eerlijk is eerlijk hij is duur maar wel erg lekker als wij hem terug krijgen zal ik weer een bericht erop zetten op te vertellen wat ze gedaan hebben om het op te lossen of niks hebben gedaan

kevin1980 01-05-2009
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

De lungo en espresso zijn erg goed. De cappuccino en latte macciato vind ik ook goed, al zou ik ze niet gezoet hebben. Jammer dat de ongezoete varianten (nog) niet worden verkocht in NL.
Zojuist heb ik voor het eerst de Ice cappuccino geprobeerd. Dit ging niet vlekkeloos. Op één of andere manier heeft het apparaat moeite met de koffiecups: eerst komt er een minuut lang helemaal niets uit, vervolgens een héél klein straaltje.. De Ice cappu zelf is mierzoet, erg jammer.
Qua bouw komt het apparaat op mij iets minder solide over dan de Senseo; als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat hij uit elkaar rammelt bij het zetten van een kopje koffie.
Toch ben ik er verder wel tevreden over, want de koffie (lungo/espresso) is erg goed. Wanneer de ongezoete cappu en latte macciato beschikbaar komen, zal ik nog tevredener zijn.
Wat betreft duurzaamheid vind ik het nog te vroeg voor een oordeel.

anne-marleen 14-04-2009
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Ik heb de Dolce Gusto nu een maand in mijn bezit en zou m niet meer wegdoen. Mijn vriend kwam met het idee om een koffiezetapparaat te kopen, ik was nog van de oude stempel...gewoon zelf lekker koffie maken, maar ik moet zeggen dat ik helemaal bijgedraaid ben. Ik vind m schattig om te zien, klein en handig in gebruik. Ik vind de cafe lungo mild het lekkerst, maar mijn vriend gaat voor de cappuccino elke ochtend. Zo krijgen we allebei wat we willen. Ga voor mijn vader ook een dolce gusto kopen, zal die erg handig vinden. Hij is altijd zo druk in de weer, dat zo'n koffiezetapparaat als deze wel gelegen komt. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden.

A Westra 27-02-2009
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Wij hebben dit apparaat nu twee maanden. Het heeft ons inmiddels al flink wat ergernis bezorgd. Wij hebben exact hetzelfde probleem als de vorige review. Melkcupjes prima, maar Cappucino cupjes en espresso cupjes gaan 3 van de 4 keer mis: Er wordt onvoldoende druk opgebouwd om het water er door heen te persen waardoor de machine gewoon stopt. Gevolg: een capuccinno of een espresso kost gemiddeld meer dan euro (want je hebt meerdere cupjes nodig).

Beste lezers, koop dit product niet, het is absoluut waardeloos. De keren dat het goed gaat is het best wel prima koffie maar dat weegt niet op tegen ergernis van de tientallen cupjes die ik vergeefs heb moeten gebruiken.

ronald78 16-01-2009
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

De Nescafé Dolce Gusto bevalt me prima. De smaak van de koffie is goed, het apparaat is heel gebruiksvriendelijk en, ook belangrijk als je niet zo'n grote keuken hebt, hij neemt niet veel plaats in!
Het zetten van een kop koffie is heel eenvoudig en je hoeft niet met losse koffie in de weer. Top!

dslangen 08-12-2008
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Ik heb mijn Dolce Gusto, vorige week gekocht en wordt nog enthousiaster
geworden dan ik al was bij aankoop. Heb de afgelopen week flink gevarieerd met
de smaken koffie. Dit was mogelijk dankzij het gratis doosje koffie dat bij het
welkomstpakket zit. Hier zitten namelijk alle smaken in. Ik vind eigenlijk
alles lekker zowel de lungo en de espresso als de cappuccino. Maar mijn
favoriet blijft de Late Macchiato, met een heerlijke stevige schuimlaag. Het is
fantastisch dat je je persoonlijke perfecte koffie kan maken doordat je zelf de
waterdosering kan bepalen. Je moet er dan wel bij blijven maar daar heb ik die
30 seconden graag voor over!

kamaron 06-12-2008
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Voor het eerst geproefd en meteen weg van de volle smaak.
Nu met een eigen dulce gusto erg tevreden, makkelijk schoon te houden, alleen het houdertje word vuil.
Ik denk idd ook dat de koffie hiervan verser blijft als een senseopadje.
Het is wel dure koffie in verhouding maar wel erg lekker.

RHK 10-11-2008

Restaurantkoffie binnen handbereik!
Absoluut een aanrader, zal ongetwijfeld een succes worden door de lage aanschafprijs en de tegenhanger worden van de Senseo. Je gaat vanzelf experimenteren en je komt in de verleiding om vaker koffie te maken. Cappuccino is top en expresso smaakvol. Chococino is in de wintermaanden een must.Het is wel zo dat je even moet leren om bij de diverse soorten de dosering goed toe te passen, maar na een paar keer weet je het uit je hoofd. Tip; verwarm de kop eerst voor met heet water en dan is ie nog beter, maar het komt er al goed heet uit.

pieterl 29-10-2008
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

Ik heb dit apparaaat nu 2 weken en kan al niet meer zonder! Het apparaat wordt snel warm (35 sec)en daardoor kan ik 's ochtends snel en makkelijk een heerlijke latte macchiato zetten. Dit is persoonlijk mijn favoriet. Maar ook de andere smaken; lungo, espresso en cappuccino zijn erg lekker. Hierdoor heb ik met 1 apparaat een ruime keus aan verschillende soorten topkoffie's en daar komt (volgens de promoter bij de demonstratie waar ik het apparaat heb gekocht)volgend jaar nog een ice-cappuccino bij. Deze ice-cappuccino kan worden bereid met de koud water functie die het apparaat heeft. Voor deze kwaliteit en variatie betaal ik graag wat meer!! Nu kende ik het apparaat wel al een tijdje door een Duitse vriend, hij heeft het apparaat al dik een jaar, en nooit problemen hierdoor is het ook nog eens een zeer duurzaam apparaat!
Verder is het apparaat door zijn aansprekende design een echte aanwinst voor de keuken!

@michele1 je kan de idd alleen de cups van Nescafé gebruiken maar deze zijn wel bij vrijwel alle supermarkten te verkrijgen.

Fleuro 29-10-2008

Hallo koffiepraat leden!
Wilde graag wat kwijt over mijn Dolce Gusto ervaringen.
Heb het apparaat sinds een maand en ben zeer tevreden. Senseo is inmiddels verwijderd uit de keuken De cupjes bestel ik gewoon, lekker makkelijk via internet en worden 2 dagen later op mn werkadres geleverd. Heb tot nu toe 2 bestellingen gedaan en ging gesmeerd!
Kwaliteit: de kwaliteit van de koffie is goed. Volle, romige smaak en vers (verser dan de senseo koffie, die vaak minder van smaak werd als het pak langer dan 3 dagen open in de kast lag). Door de cupjes blijft de smaak behouden en de koffie vers. De melkkwaliteit(uit de witte cupjes) is prima. Smaak is goed en vol en zorgt voor een heerlijke latte of cappucino! ook het apparaat zelf is stevig en van goede kwaliteit. Kwaliteit van het apparaat is goed, sterk.
Gebruiksgemak: De DG is makkelijk te bedienen. Heb met de senseo wel eens ongelukjes gehad waarbij de pad scheef zat en de koffie over mn aanrechtblad liep, bij de DG is dit gelukkig niet mogelijk. Aangezien je de toestroom van heet water zelf kan bedienen kan je ook zelf bepalen hoe sterk je je regular koffie of latte wil. Het apparaat is ook makkelijk schoon te houden en het water makkelijk te verversen. Wat ook prettig is is het waterreservoir waardoor je duidelijk kan zien hoeveel water er nog in het apparaat zit. Cupjes zijn makkelijk te plaatsen en verwerken.
Vergelijk met Senseo Latte Select: Mijn moeder heeft de Senseo Latte Select dus heb even een analyse gemaakt van beide apparaten en ben tot de volgende conclusie gekomen; gebruiksgemak van DG is stukken beter dan Senseo Latte Select. Je moet melk in huis hebben, precies weten hoeveel je in het apparaat gooit (dit is vaak teveel waardoor er veel melk verspild wordt) en het apparaat spuit de melk alle kanten op wat vaak een rommelig effect geeft in het glas. Verder blijft het feit dat de koffie niet vers is als het pak open ligt. De DG is vers, melk is precies genoeg, apparaat doseert netjes en zorgvuldig en smaak is perfect! Voordeel is ook dat je heerlijke cappuccino/latte/koffie kan maken met een vleugje chococcino...heerlijke smaak en zo gepiept! Daarnaast kijk ik nu al uit naar de ice coffees die in het voorjaar uitkomen, een andere optie die de Senseo NIET heeft !
Design: Ik heb de zilveren versie en die past precies bij mn keuken Het apparaat ziet er hip, professioneel, degelijk en mooi uit. Heb al veel leuke reacties gehad op mijn nieuwe aanwinst
Kosten:: Vergeleken met de nespresso zijn de kosten van de DG een stuk lager. Senseo is wel goedkoper maar ik vind dat de senseo koffie absoluut NIET kan tippen aan de Dolce Gusto Kwaliteit en handigheid. Prijs-kwaliteit verhouding van de DG is goed. Ik geniet van mn latte's en cappu's en vind dat wel de €0,28 per cupje (incl melk + koffie) waard. Plus dat ik naast mijn koffie geen pakken melk hoef in te slaan en hoef weg te gooien

Roel Gesthuizen 16-10-2008
Geschreven voor: Krups Dolce Gusto Melody 1

De cappuccino is inderdaad lekker maar ik had te weinig onderzoek gedaan, ik wilde een apparaat waarbij je met 1 druk op de knop een lekkere cappuccino krijgt en ik dacht met 1 doos (€4.60) 16 cappuccino's te kunnen maken, nu blijkt dat het er maar 8 zijn, je heb per kop 2 cups nodig, 1 melk en 1 koffie, het is erg duur dus en omslachtig om te maken.

Martin 600 10-10-2008

Een prima apparaat.

Achter de aansprekende vormgeving gaat een apparaat schuil waarmee je serieus lekkere espresso, cappuccino of latte Machiato zet. Vooral die laatste is een aanrader, want dat doet echt niet onder voor die in menig cafe/restaurant.

De pompdruk is 14 bar en ik meen dat een proffesioneel apparaat 15 bar gebruikt. de koffiesmaak is lekker krachtig en in tegenstelling tot b.v. de senseo heet! het apparaat is ook sneller gebruiksklaar.

Ander groot voordeel (voor een ander wellicht juist een nadeel) is dat het apparaat neit volautomatisch is. je kunt er dus zelf voor kiezen de pomp iets langer of korte te laten lopen, waarmee je de smaak zelf kunt beïnvloeden.

De koffie is per kopje wel wat duurder dan Senseo, maar is in kwaliteit niet te vergelijken!

Wie een normaal espressoapparaat teveel gedoe vindt, en het niet in de winkel verkrijgbaar zijn van sw nespresso cups/pad een belemmering vindt voor de nespresso apparaten, kan eigenlijk niet om dit apparaat heen!

De lange termijn zal moeten uitwijzen of de koffie inderdaad zo heet blijft en ook of het zo snel op temperatuur is. maar voor nu ben ik echt razend enthousiast.

minpuntje, maar dat zal wel een aanloopprobleem zijn, is dat bij mijn supermarkt alle smaken op de chococino na reeds waren uitverkocht!